یه درس از خواهریه ما
نوشته شده توسط : آجی کوچیکه

دیروز یه روز خیلی قشنگ بود. با آجی مهرناز درباره ناراحتی هام حرف زدم. یه چیزی رو اعتراف کنم ؟ من خیلی زود از کوره در میرم و عصبی میشم. آجی مهرناز هم این رو میدونه. اما چیزی که میخوام اعتراف کنم این نیست. میخواستم اعتراف کنم که هروقت من عصبی میشم آجیم خیلی با آرامش باهام برخورد میکنه و آرومم میکنه. این نکته دومی هستش که من از آجیم و توی رابطه خواهریمون یاد گرفتم. وقتی طرف مقابل شما عصبی میشه مطمئن باشید که عصبی شدن شما و اینکه شما هم متقابلا تند مزاج بشید فقط کار رو به جای باریک میکشونه و دعوا رو وسعت میده و اصلا نمیتونه نتیجه خوبی داشته باشه. وقتی من عصبی میشم با اینکه حرفهای تندی میزنم یا قضاوتهای بیجا میکنم اما مهرناز با آرامش کنارم میمونه و آرومم میکنه. با اینکه بزرگتر از منه اما از حرفهام عصبی نمیشه و سعی میکنه من رو آروم کنه. دیروز وقتی احساس کردم که خیلی خیلی عصبی هستم و حتی از عصبانیت گریه کردم ُ آجیم بغلم کرد و آروم باهام حرف زد. بهم گفت من رو دوست داره و تفکراتم اشتباهه. واسم توضیح داد که به نیازهام اهمیت میده و هرگز ترکم نمیکنه.


انصافا توی لحظه ای که فکر میکردم مهرناز باعث عصبانیت من شده فقط خودش بود که تونست آرومم کنه

خب نتيجه اين شد كه يه قدم به هم نزديك شديم. من فهميدم آجيم به نيازهام اهميت ميداده و شايد من متوجه نشده بودم. آروم شدم و همه چيز به حالت طبيعيه خودش برگشت.

سعي كنيد وقتي كسي عصبانيه از لجبازي كردن و جبهه گرفتن جلوي اون آدم خودداري كنيد. آرومش كنيد و توي آرامش باهاش حرف بزنيد. عصبانيت روي منطق و درك آأم رو ميپوشونه و ما رو كاملا غيرمنطقي ميكنه پس مطمئن باشيد حرف زدن توي عصبانيت فقط يه نتيجه داره : پشيموني



اگه ميبينيد طرف مقابلتون نميتونه عصبانيت خودش رو كنترل كنه شما سعي كنيد آرومش كنيد و بعد توي آرامش از خودتون دفاع كنيد. يه چيزي بگم؟ بي منت اين كار رو بكنيد. يه جورايي به طرف مقابل ثابت كنيد كه آرامشش براتون مهمه و به ناراحتيش اهميت ميدين. سرش داد نزنيد و به خاطر عصبانيتش سرزنشش نكنيد.

يه چيز ديگه هم بايد بگم. آجي مهرناز تازه ديروز به من گفته بود كه شرايطش توي اين چند روز چي بوده و من متوجه شدم كه اگه زودتر بهم اينا رو ميگفت شايد درك كردن موقعيتش راحت تر ميشد. پس هميشه يه وقتي رو واسه حرف زدن به عزيزان تون اختصاص بدين و بعضي از شرايط رو براششون توضيح بدين.

اكثر دعواها و ناراحتي ها به خاطر سو تفاهم ها هستن . پس چه بهتر كه قبل از اينكه سو تفاهمي پيش بياد ما خودمون شرايط رو براي طرف مقابل تا حد امكان توضيح بديم.

يادتون نره كه دوتا چيز ميتونه خيلي توي روابط عاطفي مهم باشه :

۱ . مهربان باشيد و مهربان صحبت كنيد

۲. آرامش رو هم براي خودتون هم براي طرف مقابلتون به وجود بياريد و توي عصبانيت به نتيجه گيري نرسيد
 





:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 114
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: